Gdy dzieci są małe, nic nie widzą poza swoimi rodzicami i najbliższym otoczeniem. Poznają świat głównie przez dotyk, smak, zapach. Wzrok i słuch zaczyna odgrywać ważną rolę, ale nieco później. Dzieci widzą, że mama, a czasami tata, krząta się najczęściej w kuchni. To z kuchni dochodzą piękne zapachy, aż człowiek robi się głodny. Rodzice podają smaczne jedzenie i jest bardzo miło. To skojarzenie z rodzinną kuchnią na zawsze zostaje nam w pamięci. Przychodzi w końcu chwila, gdy dziecko też chce mieć swoją kuchnię, swój świat w miniaturze.
Kuchnie dziecięce sklep online
bajkownica.pl oferuje piękne i funkcjonalne kuchnie dziecięce różnej wielkości i w wesołych kolorach. Przy nich dzieci spełnią swoje fantazje kulinarne pichcąc i gotując wspaniałe dania na niby. Naśladowanie dorosłych daje dużą satysfakcję dzieciom, poczucie akceptacji, a ponadto uczy zasad zdrowego żywienia, kultury zachowania się przy stole, czystości i porządku. W ten sposób powoli wprowadzamy nasze dzieci w świat obowiązków, jakie czekają wszystkich w dorosłym życiu.
Jak dobrać odpowiednią zabawkę dla dziecka? To pytanie, które wszyscy sobie stawiają, gdy chcą kupić prezent na urodziny dziecka, prezent na Mikołaja lub prezent pod choinkę. Przy wyborze zabawki, gry, rowerka, książki czy przyborów szkolnych należy wziąć pod uwagę wiek dziecka, stopień rozwoju, zainteresowania, ale również cel, dla którego kupujemy prezent.
Dzieci najmłodsze
Niemowlęta i dzieci, które już siedzą lub uczą się chodzić poznają świat głównie przez smak, dotyk i dźwięk. Zatem pierwsze zabawki powinny składać się: z dużych i kształtnych elementów, bowiem dziecko będzie brać je nie tylko do rączki, ale również do buzi; z kolorowych części - będzie je oglądać z każdej strony; interaktywnych, tzn. wydających dźwięki i absorbujących uwagę malucha, np. wiszące karuzele, pierwsze piramidy do ułożenia, czy chodzik z różnymi przyciskami
Dzieci przedszkolne
W przypadku dzieci kilkuletnich istotna jest wiedza na temat stopnia rozwoju dziecka. Musimy uwzględnić skalę trudności zabawki czy gry. Jest to okres także wielkiej aktywności fizycznej dziecka, trafna więc może być decyzje o wyborze jakiegoś rowerka do biegania czy gra zręcznościowa. Czas przedszkolny to już czas nauki, dobrze więc jest zwrócić uwagę na charakter edukacyjny zabawki, tzn. sprzyjający rozwojowi pamięci, wrażliwości, wiedzy o świeci nas otaczającym. Sprawdzają się więc zabawki związane z zapamiętywaniem,, podróżami, światem przyrody, ale również bogactwem emocjonalnym człowieka, jak radość i smutek, stąd maskotki o różnych mianach roześmianych i nieco zatroskanych.
Dzieci szkolne
Wydaje się, że jak dzieci pójdą do szkoły to koniec zabawy, bo nauka jest najważniejsza. Nic bardziej mylnego. W końcu nawet dorośli potrzebują grać i bawić się towarzysko. W przypadku większych dzieci należy uwzględnić ich zainteresowania, bohaterów z bajek i z seriali, z którymi się dziecko identyfikuje. Trzeba być też ostrożnym i nie realizować przypadkiem swoich marzeń z dzieciństwa. Oto tatuś kupuje kolejkę, której nigdy nie miał, a tymczasem synek interesuje się piłką nożną i może lepszym wyborem byłaby gra w piłkarzyki. Możliwy jest także wybór nie zabawki, ale książki czy artykułu szkolnego np. plecaka lub torby z ulubionym motywem z filmu czy popkultury.
Dzieci pozostają pod ogromnym wpływem reklam i trzeba to uwzględniać przy zakupie zabawki lub gry, tak aby była związana z określoną postacią z baki, filmu czy reklamy. Zatem jak lalka - to koniecznie lubiana przez obdarowywaną dziewczynkę, jak domek - to związany z najchętniej oglądaną bajką . Warto również wiedzieć, że przy produkcji zabawek obowiązują określone standardy, nieco wyższe w Europie niż w Azji, istotne jest to w kontekście bezpieczeństwa. Zawsze trzeba sprawdzić w opisie, dla jakiego wieku dedykowana jest dana zabawka i z jakiego materiału została wykonana. Zwykle zabawki znanych europejskich producentów są wyższej jakości.